Een wakkere Wereld is op zijn hoede!!!
Home » Financiële Sector » Economie » Monsanto
Monsanto, Unilever en Ahold snoeien in wildgroei ecolabels
Wereldwijd zijn er al meer dan 430 (enigszins) serieuze ecolabels die oog hebben voor allerlei aspecten van duurzaamheid. Maar grote winkels en bedrijven hebben last van de hoeveelheid labels en de onvergelijkbare criteria waar ze mee meten. Een groep van 85 bedrijven en universiteiten, waaronder Unilever, Ahold, Monsanto, en Coca-cola, probeert een einde te maken aan de wildgroei van labels.
 
Grote bedrijven werken met duizenden leveranciers die enorme hoeveelheden material moeten leveren. Als je als bedrijf wilt verduurzamen, moet je ook je leveranciers gaan controleren op duurzaamheid. Maar hoe doe je dat? Volgens Koen Boone, ecolabel-expert van Wageningen Universiteit is dat bijna een onmogelijke opgave: “Inkopers in retail zitten soms met hun handen in het haar. Je moet je voorstellen dat enorme bedrijven als Walmart werken met honderden zo niet duizenden leveranciers, die ze allemaal moeten controleren op hun duurzaamheid. Daar gaat enorm veel tijd in zitten om de juiste informatie boven water te krijgen.” Lees verder
De wereld volgens Monsanto
(vlaams/nederlands ondertiteld)
Geupload op 6 mei 2011
Marie-Monique Robin, die al drie andere documentaires op haar naam heeft staan over biodiversiteit en patenten op leven, kwam daarbij steeds de naam Monsanto tegen en ging daarom op onderzoek uit naar het bedrijf zelf.