AVAAZ - made by Rockefeller und Bill Gates
Gepubliceerd op 11 jun. 2014
Achtung liebe Mitmenschen,auch ich bekomme solch einen
Zionistenschmutz fast täglich von AVAAZ in den Rechner.
Der Teufel ist immer und überall..!
Zionistenschmutz fast täglich von AVAAZ in den Rechner.
Der Teufel ist immer und überall..!
ma 23 dec 2013, 20:49
Opbrengst Serious Request naar ruim 6 miljoen
LEEUWARDEN - Met nog één dag te gaan heeft de actie Serious Request al ruim 6 miljoen euro opgebracht. Maandagavond staat de teller op precies 6.232.307 euro die bijeen is gebracht, zo liet een woordvoerster van het radiostation 3FM weten.
Vorig jaar was dat 6.147.180 en dus blijft het spannend of dinsdag, als de dj's na zes dagen zonder eten hun Glazen Huis in Leeuwarden verlaten, het record van ruim 12 miljoen wordt gebroken. Dat record werd vorig jaar gevestigd. Het drietal mag tussen 9 uur en half 10 's avonds weer naar buiten.Lees verder
Niets nieuws natuurlijk, want betrouwbare bronnen konden vertellen dat al jaren bekend was dat ingezamelde kleding door bv het LDH gebruikt werd om sloten te dempen...
Schokkend: Uw afgedankte kledij komt helemaal niet bij hulpbehoevenden terecht!
13 november 2013
U dacht wellicht dat uw kledij een goede nieuwe thuis kreeg als u ze netjes in en zak deponeerde in een van de vele groene kledingcontainers. Fout! Uit een recent lek blijkt namelijk dat die kledij gewoon wordt verkocht en dat levert enkele bedrijven aardig wat poen op!
Het lek kwam aan het licht toen de gemeente Asse een opmerkelijk verzoek deed aan hulporganisaties Caritas, Spullenhulp, Oxfam en Wereld Missie Hulp. De gemeente vroeg hen hoeveel de containers hen waard waren, met andere woorden: hoeveel de organisaties bereid waren te betalen om hun eigen containers te laten staan. Niet genoeg, zo bleek al snel, want 'het Vlaams Inzamelcentrum Textiel' mocht plots enkel nog containers plaatsen in de gemeente. Hun bod? 35.475 euro per jaar, oftewel: 106.425 euro voor een driejaren-contract. Big business voor de gemeente Asse horen we u denken, maar ook het inzamelcentrum lijdt er niet echt onder. Zij verkopen de kledij, die u zo netjes inzamelde om andere, minderbedeelden te helpen, voor grof geld.
Zo krijgen ze per kilo gesorteerde merkkledij 3 tot 7 euro. In totaal blijkt het om minstens 75 miljoen euro per jaar te gaan. De andere organisaties trekken nu aan de noodbel. Ook zij geven grif toe een groot deel van de kledij te verkopen (drie kwart ongeveer), maar volgens hen gaat het merendeel van dat geld wel naar landen in nood. Waarom ze niet gewoon kledij opsturen? Heel wat landen zouden afgedankte kledingstukken simpelweg niet meer accepteren en enkel nog geld willen om in hun ontwikkelingsprojecten te pompen.
Archiefbeeld: Photo News
En weer hebben die vermeende goede doelen een project gevonden...
di 12 nov 2013, 16:55
TV-actie voor Filipijnen
HILVERSUM - De nationale tv-actie voor de slachtoffers van de tyfoon Haiyan in de Filipijnen is komende maandag. De hele dag zullen publieke en commerciële radio- en tv-zenders aandacht aan de ramp besteden. Dat hebben de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO), de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), RTL en SBS dinsdagmiddag bekendgemaakt. Lees verder
Door alle misleidende propaganda worden nog steeds mensen gemanipuleerd zodat er toch maar diep in de buidel getast word om maar zoveel mogelijk te doneren aan deze graaiers die zich verschuilen achter die vermeende goede doelen....
“Goede doelen” zorgen vooral goed voor zichzelf
door een van onze correspondenten op nov.11, 2013
Goede doelen als geldmachines
Over de ‘zee’ van goede doelen waarin we kennelijk zo sterk moeten geloven is veel kritiek ontstaan. Fraudes, tonnen aan salarissen, disproportionele overheadkosten, vertrekpremies, grote lease-auto’s, panden op A-locaties, vrijwel de helft of meer van het vermogen belegd en dan ook nog eens in controversiële zaken zoals clusterbommen, landmijnenproducten (onderzoek Zembla 2007), zwaar vervuilende mijnbouw, tabak, kinderarbeid, en ga zo maar door.
Sindsdien zien we nóg pregnantere ‘salvo’s’ in reclameblokken, met continu nieuwe namen en ‘merken’. Er moet en zal véél geld ingezameld worden hoe dan ook, lijkt het. Sommige nemen de helft van ‘commercial breaks’. Gaat het geld naar de zgn. goed doelen, en hebben ze überhaupt positief effect?
Inmiddels moeten financiële jaarverslagen en salarissen gepubliceerd worden, maar zijn we dan klaar?
Bekende goede doelen worden hier doorgelicht. Schokkende bevindingen… erger dan voor te stellen… Lees verder
Maak jouw eigen website met JouwWeb